בניית בית/תוספות בניה

אנו בפולו הנדסה מספקים שירותי פיקוח על בניית בית ועל תוספות בנייה. תהליך הבניה מתחיל עם קבלת האישורים מהעירייה/מועצה. בשלב זה הלקוח צריך לפנות למשרד התכנון כדי ששם יכינו תוכנית אדריכלית למבנה המיועד ועל-פיה יוצעו תוכניות הבניה.
כאן רצוי לערב את בעל המקצוע עם ניסיון מעשי של עבודת שטח, זאת משום שלפעמים הוספה או הורדה של פרט קטן בתוכנית יכולה להקל על הבניה ולחסוך בשעות העבודה והתקציב. כמו כן לפעמים קיימות אי התאמות בין תוכניות שונות(חשמל,מיזוג אויר,אינסטלציה) שעדיף לגלות אותן לפני תחילת העבודות.
למרות מספר מצומצם של שיטות הבניה שמשתמשים בהם בארץ,יש לבחון גם אלטרנטיבות אחרות המתאימות יותר לתקציב. עכשיו חייבים להחליט באיזו שיטה מנהלים את התהליך. במקרה של חוסר בזמן אצל הלקוח ובהעדר ידע כדאי לבחור בשיטת הניהול. יש להבין שאיסוף מספר עצות בפורומים שונים באינטרנט אינו תחליף לידע וניסיון בתחום. בשיטה זו פולו הנדסה תקח על עצמה אחריות על התהליך שכולל בחירה ומיון של קבלנים ובעלי מקצוע,מעקב צמוד אחרי התקציב לכל העבודות שנקבע בשלב התכנון,בדיקת איכות הבניה בכל שלב ובכל עבודה, בחירת הספקים המתאימים והתקשרות איתם וכל זה עד לסיום סופי של הפרוייקט תוך הקפדה על כך שהלקוח יקבל את מה שסוכם איתו תוך חיסכון מקסימלי של התקציב.
השירות של פולו הנדסה אינו מייקר את הפרוייקט ואף יכול להוזיל אותו בצורה משמעותית. זו בעצם לא הוצאה ,זה חיסכון. יש לכך הרבה סיבות. התשלום לחברה נקבע מראש ואינו תלוי בשום גורם במהלך עבודות הבניה שלא כמו במקרה של מסירת עבודה לקבלן שרווחיו גדלים במקרה של שימוש בחומרים זולים באיכות לא מתאימה או בשימוש בכח אדם שלא מספיק מקצועי לביצוע עבודות מסויימות. עצם קבלת אחוז מסויים מכל קבלן המשנה ובעל מקצוע מונע מקבלן ראשי להחליף את הגורם שלא עומד בתנאי איכות או זמנים.
במקרה והלקוח יכול להקדיש הרבה מזמנו כדאי לנהל בעצמו את תהליך הבניה מומלץ להיעזר בשרותי הפיקוח. התשלום עבור פיקוח הוא יותר נמוך מתשלום על ניהול כי ניתן להשתמש בשרות זה רק חלק מהזמן או בעבודות מסויימות. למשל לפני ובזמן יציקות בטון צריך לבדוק היטב את סידור פלדת הזיון או התשתיות שעוברות בתוך האלמנטים מבטון.
כל פספוס או סטיה מהתוכנית של הקונסטרוקטור יכולה לגרום לבזבוז זמן על חציבות עתידיות ואף להביא לקריסה של האלמנט. בחירת בעלי מקצוע שיעבדו בפרוייקט בשיתוף עם פולו הנדסה תוזיל את עלות העבודה, כי החברה מספקת עבודות לקבלנים שמתאימים לרמת איכות גבוה לכן יכולה לדרוש הנחה ולא כמו לקוח שמספק לקבלן עבודה פעם אחת. דבר זה נכון גם לגבי ספקי חומרים.  אחד הדברים החשובים שהלקוח מקבל מהמפקח הוא היכולת לפתור את הבעיות לפני הגעתן.
לקבלנים יש נטייה לחסוך זמן על מדידות לפני או בזמן ביצוע העבודה וזה יכול לגרום לטעויות שחלקן יתגלו הרבה אחרי סיום כל העבודות. למשל שיפוע לא נכון של הריצוף לא תמיד נראה לעין,אבל יכול לגרום לנזקים של עשרות אלפי שקלים בזמן הצפה. אפשר להזמין את שרותי הפיקוח מפולו הנדסה בתחילה ובסיום עבודה של כל בעל המקצוע,אבל מומלץ שהמפקח יבקר באתר כל יום אפילו שעה.