קניית דירה חדשה ובדיקתה

התהליך של בדיקת דירה חדשה מתחיל הרבה לפני סיום העבודות באתר הבניה. כדאי לבצע בדיקה מקיפה ואמיתית חייבים להתחיל מיד אחרי יציקת יסודות של המבנה. בדרך כלל הקבלן הראשי מזמין בדיקת יסודות מיוחדת ממעבדה מוסמכת.

מה שנשאר לבדוק-זה האם בדיקה זו נעשית כמו שצריך. גם טעות קטנה ביציקת יסודות אומנם לא תביא לקריסה של המבנה, אבל תגרום לפיזור לא שווה של העומס והופעת סדקים שיופיעו בכל המבנה ולא יהיו ניתנים לתיקון. בזמן יציקת השלד של המבנה יש לבדוק גם סידור פלדת זיון וגם את טיב הבטון. בדיקות אלה קצרות ופשוטות, אבל חשיבותן היא קריטית להמשך הבניה והשימוש במבנה. לאחרונה התרחשו באתרי בניה מספר קריסות של תקרות המבנה. יש לכך הרבה סיבות,אבל הנפוצה מבניהם היא שמנהל עבודה באתר בניה לא מספיק לבדוק עשרות או אפילו מאות עובדים שמפוזרים בכל קצוות המבנה. זה גורם גם לירידה באיכות של כל העבודות שמבוצעות באתר.

למשל אם שיפוע של צנרת ביוב אינו מספיק כמו שדורש התקן, היא תסתם, אבל לא מיד אלה לאחר שנה-שנתיים אחרי מסירת דירה ללקוח. גם לקראת המסירה יכול בעל הדירה להתקל בכמה בעיות. לקבלן בניה יש נטייה לא לסיים את כל עבודות במבנה ב 100%.כדאי לגרום לקבלן לסיים את הבניה כמו שצריך בעל הדירה נאלץ לרדוף אחריו גם לפני מסירת הדירה וגם אחרי.

רוב האנשים נמצאים בעבודה בזמן שהאתר בניה פתוח,מה שמצריך לקחת ימי חופש בכל פעם שצריך השלמת עבודות. לכן יותר חסכוני לשכור את השירות של פולו הנדסה שיש לה הרבה שיטות לבדוק גם את טיב הבניה וגם לגרום לקבלן לסיים את כל העבודות בדירה. ניתן להזמין שרות לכמה דירות כך חלקו בתשלום של כל בעל הדירה יקטן. זה קשור גם לחלקים ציבוריים של המבנה שגם אותם רצוי לבדוק.